dimecres, 4 de març del 2009

Independència

Crec en la independència de tots els pobles, i m'agradaria que algú em digués perqué un territori que no vol formar part d'un altre no es pot independitzar. L'altre dia La Vanguardia publicava una carta d'un tiu de Barcelona que demanava la independència de Barcelona perquè segons ell la ciutat paga un 60 % dels impostos totals de Catalunya i només en rep el 43. Val a dir que les dades són falses, però m'és igual. Si Barcelona i els seus ciutadans volguessin ser independents de la resta de Catalunya jo els ho permetria. Amb majoria qualificada, això sí, però els ho permetria. Cada territori ha de saber si té capacitat per ser independent, però ningú està legitimat per negar la segregació d'un territori. I no cal que hi hagi motius històrics ni fet diferencial, sinó només la voluntat del poble. Per mi, com si es volen independitzar Figueres i Ripoll. O Tortosa. Jo els ho permetria.
Crec en la independència de L'Estartit respecte de Torroella, crec en la independència de Quebec respecte del Canadà, i crec en la independència de Catalunya respecte d'Espanya. I en aquest cas, hi ha motius històrics i fet diferencial. Però això ho han de decidir els ciutadans del territori que es vol segregar, no pas els del territori que no vol que se segregin, només faltaria. I les autoritats haurien de posar tots els mitjans al seu abast perquè el poble poguès decidir. No puc entendre l'oposició frontal a aquesta idea si no és per causes econòmiques. Sento molta gent que diu que si a Catalunya es fes un referendum no hi guanyaria el SÍ, i jo no m'ho crec. Ja m'agradaria veure que passaria si s'expliquès bé als dubtosos i als contraris, que tindriem més recursos econòmics i per tant més metges, que les llistes d'espera als hospitals catalans es reduirien a la meitat. Que tindriem més recursos per ensenyament i per tant no hi haurien barracons i les classes serien de menys nens. Que tindriem més recursos per infraestuctures i no hauriem de pagar peatges, que els trens serien més còmodes i puntuals. Que hi hauria més recursos per justicia i no s'acumularien els expedients al jutjats. Que les pensions serien més altes. . . Cal que segueixi?

3 comentaris:

  1. Deus anar a Brusel·les demà, no?
    http://deumil.cat/

    ResponElimina
  2. A qui no li agradaria ser independent? I si els de Barcelona es volen independitzar, ja ho poden fer ara mateix.

    ResponElimina
  3. Tant de bo fos així

    ResponElimina