dimecres, 11 de febrer del 2009

La mare que els va parir

Estic tip que es parli tant malament el català a la tele i a la ràdio. La veritat, si fos per mi els fotria fora, a tots aquests que parlen malament. I només per això, direu? Doncs sí, només per això. Per vosaltres no deu tenir importància, però per a mi és indispensable que a Catalunya es parli bé el català als medis. No només dels mitjans públics, sinó també dels privats. I parlo dels presentadors i locutors, però també ho ampliaria als contertulis i convidats habituals, que déu ni do. Els haurien d'exigir un mínim de vocabulari i de dicció. Que ens diguin de bon matí que hi ha molt de trànsit a la sortida de l'Hospitalet de Jobregat (no se ni com ho haig de transcriure), i que a Moiet del Vaiés hi ha retencions, és per apagar ràdio. A la secció d'esports del TN i al Hat Trick Barça, per posar-se a plorar. Que si el bo del Pep Guardiola, que si el Seviya ha guanyat al Betis. Collons, que no hi ha presentadors que parlin bé el català? També en la publicitat, ja que sembla ser que al Banc de Sabadei es donen uns tipus tant i tant alts.
I ara només em faltava que s'escrigués traduint literalment del castellà. L'altre dia vaig entrar al Banco Popular i vaig veure un pòster molt gran que anuncia un viatge d'anada i volta a Roma. La mare que els va parir, penso jo. Ho haveu vist?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada