divendres, 13 de febrer del 2009

El 23F


Ahir es va acabar la minisèrie del 23F que TVE ha emès aquesta setmana. Em va agradar molt. El 23 de febrer de 1981, feia 12 dies que jo havia fet 10 anys, i tinc a la memòria els mestres de l'escola de Besalú atents a una tele vella vella, que hi havia en una de les classes de primària. Sempre ens deien que aquella tele estava espatllada, però noi, quan la varen necessitar varen fer mans i màniques per fer-la anar. I l'endemà tots festa. No enteniem que passava, ni falta que feia. Diuen que la mitja hora que va poder grabar el càmera Pedro Francisco Martin és un document de valor incalculable de la temptativa de cop d'estat. Jo m'atreviria a dir que són les millors imatges que mai s'han emès a l'estat, fins i tot per davant de les de l'11S. Mira que les he vist vegades, però a cada nova visualització hi veig més detalls que a l'anterior. I són graciosos, eh? Quieto todo el mundo!!! diu el tenientecoronel.

I en Valle Inclan, pobrot, ens volia definir l'esperpento. Si pogués aixecar el cap . . .


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada